Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

W dniach 21 i 22 września dr hab Jakub Wróblewski, prof, ASP reprezentujący Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie weźmie udział w Festiwalu Digital Cultures — Digital Cultures to wydarzenie w całości poświęcone kulturze audiowizualnej i sztuce cyfrowej. Spotkania, warsztaty, wykłady i prezentacje inspirujących projektów z Polski i ze świata.

Nowe obszary sztuki. Prawdziwe dane w sztucznym świecie

dr hab. Jakub Wróblewski, Akademia Sztuk Pięknych,  Eliza Urwanowicz-Rojecka, Galeria Arsenał

Wystąpienie ma na celu analityczną refleksję nad twórczością, produkcją, wystawianiem i funkcjonowaniem w obiegu sztuki projektów cyfrowych wykorzystujących w obszarze sztuki wizualnej nowe techniki obrazowania (m.in. współczesne narzędzia sztucznej inteligencji).

Podczas wystąpienia pochylimy się nad pytaniami o charakter napięć i relacji powstających w świecie w którym wszystko jest już zmierzone, policzone, wprowadzone w bazy danych i przeanalizowane. Zastanowimy się, nad etycznością niektórych rozwiązań w tym obszarze. Czy modele języków naturalnych korzystające etycznie lub nie, ze stworzonych uprzednio dóbr kultury wprowadzając ideę remiksu w zbiorowe dziedzictwo mogą być niezależne? Czy narzędzia AI mogą tworzyć nowe wartości wizualne, audialne, narracyjne których jeszcze nie znamy? Czy drzemiący potencjał w połączeniu algorytmów w silnikami czasu rzeczywistego to właściwy kierunek i dlaczego taki istotne jest budowanie zespołów badawczo-artystycznych.

Prowadzą Eliza Urwanowicz-Rojecka reprezentująca Galerię Arsenał w Białymstoku oraz dr hab. Jakub Wróblewski prowadzący Pracownię 3d i Zdarzeń Wirtualnych II Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Wystawianie projektów imersyjnych

Romuald Demidenko, Anna Szylar, Piotr Jędrzejowski, dr hab. Jakub Wróblewski, prof. ASP

Technologia nie jest najłatwiejszym materiałem do pracy dla kuratorów i architektów, a utwory cyfrowe wymagają często złożonych systemów podłączeń i okablowania, aby ich prezentacja mogła przebiegać bez zakłóceń, umożliwiając pełne doświadczenie odbiorcze. Jednocześnie, praca z technologią implikuje bardzo specyficzne kompetencje produkcyjne, które powinny iść w parze z umiejętnością odpowiedniej aranżacji przestrzeni pozwalającej na zdjęcie z widzów ciężaru technologicznego.

Temat seamless technology, czyli “bezszwowej technologii” jest kluczowym punktem dyskusji o tym, w jaki sposób prezentować projekty cyfrowe w galeriach sztuki, muzeach i festiwalach mając na względzie ich uwarunkowania, ograniczenia i sposoby, w jakie widzowie będą wchodzić z nimi w interakcję wykorzystując bardzo zróżnicowane środki ekspresji.