Treści programowe nauczania:
„Każde potwierdzenie lub zaprzeczenie zbliża cię do przedmiotu, aż w końcu znajdziesz się niejako w jego wnętrzu: kontury przez ciebie narysowane nie stanowią już krawędzi tego, co zobaczyłeś, ale krawędź tego, czy się stałeś” ( John Berger)
Przestrzeń rysunku to badanie nowych możliwości i funkcji rysunku w sztuce współczesnej.
Sprawdzanie na ile rysunek jako narzędzie do bezpośredniej notacji, dokumentacji w zapisie myśli i idei może stać się autonomicznym środkiem wypowiedzi artystycznej.
Zadaniem pracowni jest szukanie nowych cech charakterystycznych dla narracji rysunkowej, poszerzanie przestrzeni, w której może zafunkcjonować.
Studenci w ramach zajęć nabywają i pogłębiają wiedzę oraz umiejętności z zakresu możliwości i znaczenia rysunku. Rozwijają zdolności manualne i wrażliwość na otaczającą je rzeczywistość. Pracują nad stworzeniem własnej, współczesnej formy wypowiedzi.
Realizowane w pracowni tematy:
- Rysunek jako istotne narzędzie obserwacji i analizy świata
- Rysunek narracyjny i jego możliwości komunikacji.
- Rozpoznanie i opisanie skali przestrzeni za pomocą metod rysunkowych.
- Rozwijanie praktycznych umiejętności i sprawności manualnych w zakresie rysunkowym.
- Rozumienie rysunku jako zasady konstrukcyjnej.
- Rysunek jako aktywna forma w przestrzeni, rozszerzenie znaczenia i możliwości rysunku jako autonomicznego języka sztuki.
- Autorska swoboda w poruszaniu się w różnych przestrzeniach rysunku.
-
Intelektualne podstawy używania danego medium.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5