Przestrzeń malarska jest ze swojej natury nieograniczona – powstaje w wyobraźni artystki/artysty. Będąc ludźmi, funkconujemy w świecie ograniczeń. Jak znaleźć lub doświadczyć nieograniczonego w ograniczonym? Jak znaleźć, a następnie eksplorować ten stan w sobie, w otaczającym świecie, w języku, technice plastycznej? Ideą mojej pracy ze studentkami/studentami jest próba docierania do nieograniczonego. Badamy zatem różnego rodzaju granice. Zaczynamy od obserwacji granic własnego ciała i umysłu, by następnie wychodzić w przestrzenie społeczne, publiczne, poszukując indywidualnych środków wyrazu.
Zaczynamy od kontaktu z własnym ciałem tak, aby móc uzyskać płynny przepływ informacji na drodze umysł/emocje – ręka /gest, którego efektem jest zapis plastyczny. Kolejną fazą jest uwolnienie działania spontanicznego, dynamicznego, bez poddawania analizie. Następnie włączamy pracę intelektualną, analityczną. Poszukujemy balansu między tymi obszarami.
Istotnym elementem jest praca w grupie, doświadczenie współtworzenia wspólnoty, połączenia między uczestniczkami/uczestnikami i dostrzeżenie korzyści z tego płynących, czego efektem są również grupowe dzieła plastyczne.
Zachęcam do obserwacji natury i część projektów opiera się na ćwiczeniu uważności na otaczającą przestrzeń. Inne odwołują się do pracy konceptualnej, rozwijającej myślenie abstrakcyjne. W pracowni realizujemy ważne aktualne tematy społeczne, w duchu poczucia przynależności do większej zbiorowości oraz odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Celem zajęć jest doświadczanie pracy z kolorem, fakturą, skalą, kompozycją, ruchem, przestrzenią, światłem. Uświadomienie, że warsztat malarski może być dodatkowym cennym narzędziem, które osoby studiujące sztukę mediów mogą wykorzystywać w swojej twórczości. Formą wyjściową są szkice, a finalną obraz na tekturze lub blejtramie. Praca końcowa może łączyć różne techniki – rysunek, szkic, malarstwo, formy przestrzenne, techniki własne, etc. W pracowni używamy zarówno tradycyjnych materiałów, takich jak węgiel, ołówek, flamastry, tusz, farby akrylowe, oraz mniej standardowych, np. nici, przedmioty ready-made, etc. Każda osoba indywidualnie decyduje o charakterze swojej pracy.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5