Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Podstawy Rysunku

Treści programowe nauczania:

Ideą mojej pracy z osobami studenckimi jest eksplorowanie przestrzeni plastycznej w danej technice. Zaczynamy od kontaktu z własnym ciałem tak, aby móc uzyskać płynny przepływ informacji na drodze umysł/emocje – ręka /gest, którego efektem jest zapis plastyczny. Celem eksploracji oraz obserwacji własnego ciała, jego ekspresji oraz specyfiki jest zrozumienie jakim kapitałem dysponujemy mając ciało. Obserwacja samej/samego siebie pomaga zrozumieć własny potencjał. Ten etap zajęć ma również znaczenie arte-terapeutyczne.

Kolejną fazą jest uwolnienie działania spontanicznego, dynamicznego, bez poddawania go analizie. To rodzaj zróżnicowanych ćwiczeń pozwalających odchodzić od wyuczonych mechanizmów, wzorców narzuconych podczas całej edukacji, które krępują i często hamują kreatywność oraz chęć przekraczania granic i szukania własnych rozwiązań. Następnie włączamy pracę koncepcyjną, intelektualną, analityczną, która jest ważnym etapem tworzenia i realizacji konkretnych projektów. Poszukujemy balansu między tymi obszarami. Zachęcam do obserwacji natury i część projektów opiera się na ćwiczeniu uważności na otaczającą nas przestrzeń. Inne odwołują się do pracy konceptualnej, rozwijającej myślenie abstrakcyjne. W pracowni realizujemy również ważne aktualne tematy społeczne, w duchu poczucia przynależności do większej zbiorowości oraz odpowiedzialności za środowisko naturalne.