Treści programowe nauczania:
Pojęcia czasu i przestrzeni i wzajemnych ich relacji, przy współczesnym stanie wiedzy i świadomości, stanowią niezwykle różnorodną i obszerną materię doświadczalną.
Mamy do dyspozycji wielość – historycznych i współczesnych – teorii w ujęciach:
filozoficznym, matematycznym, fizycznym, ekonomicznym, socjologicznym.
Wyobrażenie i doświadczenie czasu i przestrzeni zawsze miało fundamentalny wpływ na kondycję ludzką. Dlatego są to tak istotne pojęcia w dziedzinie teorii i praktyki artystycznej.
Zajęcia w Pracowni Relacji Czasoprzestrzennych mają na celu rozwijanie umiejętności świadomego doświadczania i wyrażania w multimedialnej formie zjawisk i pojęć dziejących się w przestrzeni i czasie, pojmowanych zarówno realnie, jak i wyobrażeniowo.
Zadania
Zadania (jedno w semestrze) przeprowadzane są w procesie:
- pytanie o przestrzeń, w jakiej rozgrywa się przeszłość-teraźniejszość-przyszłość;
- określenie podmiotu „ja” jako istotnego obiektu relacji czasoprzestrzennych;
- umiejscowienie podmiotu w kontekście ważnych zjawisk i pojęć;
- badanie relacji zachodzących w czasie i przestrzeni;
- kreowanie dramaturgii przestrzeni;
- działania intermedialne;
- znalezienie właściwej formuły interpretacyjnej;
- świadomy wybór środków do realizacji pracy w formie obiektu multimedialnego (wideo, dźwięk, performance, instalacja).
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5