Pracownia od 3 do 6 semestru studiów I stopnia, dyplomująca I stopień
Treści programowe nauczania
Pracownia Przestrzeni Audiowizualnej zajmuje się badaniem przestrzeni, form rzeźbiarskich i aktywności performatywnej w kontekście rejestracji wideo. Działania studenckie rejestrowane są na kilka kamer wideo a następnie poddawane edycji w systemie wielo-kamerowym. Dodatkowo pracownia zajmuje się badaniem aktywności przestrzenne w systemie wideo 360 stopni.
Pracownia kładzie silny nacisk na komponent kompozycyjny obecny w dydaktyce prof. Oskara Hansena, rozwijanej następnie na Wydziale Sztuki Mediów przez prof. Grzegorza Kowalskiego.
Koła Naukowe
Koło Naukowe Przestrzeń Audiowizualna
Koło naukowe zajmuje się poszerzaniem i wychodzeniem poza zagadnienia programowe Pracowni Przestrzeni Audiowizualnej. Jest pomostem pomiędzy nauczaniem a kształceniem (dydaktyką partnerską).
Koło Naukowe Forma Otwarta
Koło naukowe zajmuje się studiowaniem i reinterpretację obszarów dydaktyki podstawowej oraz zagadnień kompozycyjnych Oskara Hansena oraz Grzegorza Kowalskiego.
Zajęcia
Zajęcia mają na celu nauczenie podstaw kompozycji czasoprzestrzennej, procesu przekształceń, operowania językiem form wizualnych. Studentki i studenci poznają krok po kroku zależności kompozycyjne form przestrzeni.
Na latach starszych tematy zadań wprowadzają problematykę zagadnień czasoprzestrzennych oraz performatywnych o rosnącym stopniu trudności.
Narzędziem rejestracji są: aparat fotograficzny i kamera wideo, kamera 360°. Narzędziem syntezy są: montaż i elektroniczne środki przekształcania obrazu.
Linki
Pracownia Przestrzeni Audiowizualnej
Instagram @przestrzen_audiowizualna
https://www.instagram.com/przestrzen_audiowizualna/
Facebook
https://www.facebook.com/PPA.WSM
Koło Naukowe Przestrzeń Audiowizulana
Instagram @audiovisual_space
https://www.instagram.com/audiovisual_space/
Facebook
https://www.facebook.com/PrzestrzenAudiowizualna
Koło Naukowe Forma Otwarta
Instagram @open___form
https://www.instagram.com/open___form/
Facebook
https://www.facebook.com/open.form.23
Oskar Hansen od 1952 roku prowadził Pracownię Brył i Płaszczyzn w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na Wydziale Architektury Wnętrz, pod kierunkiem Jerzego Sołtana. Nazwa pracowni nawiązywała do przedwojennej Pracowni Brył i Płaszczyzn Józefa Czajkowskiego. Od 1955 r. Oskar Hansen prowadził Pracownię Kompozycji Brył i Płaszczyzn na Wydziale Rzeźby. Od 1981 roku prowadził Międzywydziałową Katedrę Plastyki Zintegrowanej. Dwa lata później przeszedł na emeryturę.
W 2009 Grzegorz Kowalski, w ramach nowo powstałego Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie, utworzył Pracownię Kompozycji Brył i Płaszczyzn nawiązującą programem do dydaktyki hansenowskiej. W Pracowni nauczano podstaw języka wizualnego studentów I i II roku. Równolegle na latach starszych Grzegorz Kowalski kształcił studentów w ramach Pracowni Przestrzeni Audiowizualnej, zwanej Kowalnią, przeniesionej z Wydziału Rzeźby. Asystentami Grzegorza Kowalskiego byli wówczas Łukasz Kosela i Tomáš Rafa.
W 2018 roku Grzegorz Kowalski przekazał Łukaszowi Koseli prowadzenie Pracowni Brył i Płaszczyzn na Wydziale Sztuki Mediów .
W latach 2020-2022 Grzegorz Kowalski prowadził dydaktykę na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie.
W 2023 Łukasz Kosela zmienił nazwę Pracowni Brył i Płaszczyzn na Pracownię Przestrzeni Audiowizualnej. Grzegorz Kowalski przyjął zmianę nazwy z entuzjazmem.
Oficjalnie zmiana nazwy funkcjonuje od X 2023.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
Aleksandra Murawska / wyróżnienie dziekańskie
dyplom magisterski / lipiec 2024
dokumentacja / https://drive.google.com/drive/folders/1RsoIe3MPMaLu3inD0acMgf1WAO8oeYEh?usp=drive_link
165x165x165 to praca o bolesnym procesie przewartościowania i próbie redefinicji swojego człowieczeństwa. Podjęłam próbę zbadania współistnienia i konfliktu pierwiastka zwierzęcego i ludzkiego. Skonstruowałam rodzaj gry przestrzennej opartej na relacji człowieka, będącego częścią przyrody i geometrycznego obiektu, z którym wchodzi on w interakcję.
Eksploracja granicy dzielącej świat człowieka i zwierzęcia odbywa się w aluminiowo-stalowym sześcianie usytuowanym w otwartej przestrzeni przyrody, a jego wymiary opierają się na wysokości mojego ciała. Geometryczna forma oparta na konstrukcji należy do świata kultury i jest rodzajem mojego alter ego. Opowiadając się za swoją zwierzęcością, badam połączenie, które zachodzi pomiędzy mną a obiektem. Badanie sześcianu oraz jego powolna dekonstrukcja jest w rzeczywistości zmaganiem z samą sobą, a moim celem uwolnienie się z opresyjnej konstrukcji.
Aktualności
-
mgr Stefan Węgłowski Współpraca w obszarze dźwięku / Dźwięk-Rejestracja i Edycja
mgr Stefan Węgłowski
Współpraca w obszarze dźwięku / Dźwięk-Rejestracja i Edycja -
dr Piotr Kucia Współpraca w obszarze rejestracji obrazu / Oświetlenie Planu i Postprodukcja Obrazu Cyfrowego
dr Piotr Kucia
Współpraca w obszarze rejestracji obrazu / Oświetlenie Planu i Postprodukcja Obrazu Cyfrowego