Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Podstawy Malarstwa

Treści programowe nauczania:

Ważnym tematem poddawanym różnego rodzaju metodom poznawczym jest badanie zagadnienia światła oraz koloru. Czym jest światło i kolor? Jaka jest ich subiektywna percepcja, a jaka obiektywna? W jaki sposób je odbieramy w różnych warunkach? Jak możemy z nich korzystać poszukując specyficznego wyrazu artystycznego?

Przeprowadzamy różnego rodzaju doświadczenia pracy z kolorem oraz światłem. Badamy symbolikę koloru w kulturze i w sztuce na przestrzeni wieków. Poznajemy również obszary psychologii koloru – jakie wywołuje efekty psychospołeczne, a a jakie fizjologiczne. Następnie przeprowadzam szereg doświadczeń oraz zadań plastycznych, które pomagają w sposób organoleptyczny zagłębić się w zagadnienie subiektywnej percepcji koloru i światła.

Doświadczenia te pomagają zrozumieć ich istotę, wpływ na nasze życie oraz skalę możliwości wykorzystywania w sztukach plastycznych. Pomagają też zrozumieć celowość stosowania go w ramach konkretnych zadań plastycznych. Celem zajęć jest otwarcie uczestników na doświadczenie pracy z kolorem, światłem, fakturą, skalą, kompozycją, ruchem, przestrzenią. Uświadomienie osobom studiującym, że szeroko rozumiany warsztat malarski może być dodatkowym cennym narzędziem, które mogą wykorzystywać w swojej twórczości. Formą wyjściową są szkice, a finalną szeroko rozumiana praca malarska, która może łączyć różne techniki – rysunek, szkic, malarstwo, formy przestrzenne, techniki własne.

W pracowni używamy zarówno tradycyjnych materiałów: węgiel, ołówek, flamastry, tusz, farby akrylowe, jak i mniej standardowych, np. nici, sznurki, elementy drewniane, metalowe, czy ready-made. Każda osoba indywidualnie
decyduje o charakterze swojej pracy. W pracowni realizujemy również ważne aktualne tematy społeczne, w duchu poczucia przynależności do większej zbiorowości oraz odpowiedzialności za środowisko naturalne.