Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modelowanie 3 D

Przedmiot w 1 i 2 semestrze studiów  I stopnia, obowiązkowy

Treści programowe nauczania:

Głównym celem zajęć jest  nauczenie studentów podstaw obsługi programu Blender. W szczególności: tworzenia brył i obiektów przestrzennych, ich modyfikacji, animacji, dodawania materiałów i renderowania. Podczas zajęć studenci zapoznają się z takimi umiejętnościami jak: wiedza z zakresu kompozycji sceny, topologia modelu, praca z detalem, budowaniem nastroju za pomocą oświetlenia, koloru, kadru. Poprawnego tworzenia uv-map, optymalizacji renderingu, spójności wizualnej.  Jest to przedmiot, który pomaga studentom wejść w świat przestrzennej grafiki tak szeroko wykorzystywanej w dzisiejszych czasach. Stanowi doskonałą bazę do dalszej nauki grafiki 3D, często we własnym zakresie.  Studenci poznają różne style grafiki 3d, dowiadują się o specjalizacjach i ścieżkach kariery, innych programach i metodach samodzielnego pozyskiwania wiedzy.

Realizowane w pracowni tematy:

W ciągu dwóch semestrów studenci realizują dwa zadania. W pierwszym semestrze jest to zadanie – „low poly”. Polega na stworzeniu modeli i zbudowaniu z nich sceny.  Studenci, oczywiście poza modelowaniem, uczą się analizy tematu, zbierania referencji, metod projektowania modelu i kompozycji sceny. Nacisk kładziony jest głównie na techniczne aspekty modelowania, ale oczywiście liczy się również charakter pracy, estetyka i  nastrój.

W drugim semestrze uczestnicy zajęć mają do wyboru dwa zadania. Pierwsze – realizowane wspólnie z prowadzącym, przypomina w formie tutorial. Studenci mają wpływ na wybór tematu. Zadanie ma na celu powtórzenie i utrwalenie wiadomości z semestru pierwszego, jak również poznanie programu w szerszym zakresie. Drugie zadanie, dla chętnych, lepiej czujących się w grafice 3D – „Nierealny obiekt w realnej przestrzeni”. Zadanie polega na stworzeniu obiektu nierealnego i  umieszczeniu go w istniejącej przestrzeni (zdjęcie,film,zdjęcie lub film 360′). Najważniejsze w tym zadaniu jest finalny render. Pod uwagę brany jest materiał na obiekcie, oświetlenie sceny (ważne aby było spójne z otaczającą  go przestrzenią), kolorystyka. Oczywiście liczy się pomysł i kreatywne podejście do tematu. Studenci mogą korzystać z zewnętrznych materiałów, tak aby nauczyć się szybkiej i efektywnej pracy, która jest istotna w dalszej karierze studenta.