Obraz w Przestrzeni Wirtualnej

Prowadzący

mgr Andrei Isakov

 

Treści programowe nauczania:

Przedmiot Obraz w Przestrzeni Wirtualnej ma na celu rozwinąć rozumienie i zawodowe używanie przestrzeni 3D i efektów z nią związanych do realizacji zadań

w pracowniach Wydziału Sztuki Mediów oraz do indywidualnej pracy twórczej.

Studentki i studenci uczą się założeń kompozycji form i kolorów w świecie 3D, metod stylizacji i efektów specjalnych (VFX), oraz rozwijają myślenie przestrzenne i wzbogacają swoją wiedzę technologiczną.

Zajęcia proponują:

  • Podstawowe umiejętności z zakresu:

    • Zarządzania przestrzenią 3D.

    • Kompozycji przestrzennej.

    • Modelowania trójwymiarowego.

    • 3D jako środku wyrazu.

    • Zastosowania grafiki 3D w nowych i tradycyjnych technikach sztuki.

  • Wprowadzenie w grafikę 3D jako technikę tworzenia.

  • Zapoznanie się ze współczesnym oprogramowaniem.

  • Umiejętności niezbędne do tworzenia współczesnej sztuki.

Umiejętności zdobywane na zajęciach:

  • Przedstawienie dwuwymiarowych obrazów w trójwymiarze.

  • Zarządzanie przestrzenią wirtualną – ustawienie obiektów, świateł, kamer itd.

  • Tworzenie skomplikowanych modeli z siatki.

  • Rzeźbienie w 3D.

  • Używania shaderów i materiałów.

  • Animowanie obiektów 3D.

  • Renderowanie obrazu i animacji.