dr Sławomir Rogowski

doktor nauk społecznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i studiów podyplomowych SGH, specjalizujący się w problematyce finansowania mediów publicznych, zarządzania jakością w mediach i kulturze, oraz filmu jako instrumentu komunikacji społecznej. Autor m.in. Powszechna Opłata Audiowizualna, możliwość czy konieczność (Media w ekonomii. Ekonomia w mediach, PWN 2018), i innych artykułów z tego zakresu.

Adiunkt i kierownik Laboratorium Badań Telewizyjnych i Filmowych Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Wykładowca Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie.

Producent filmowy i telewizyjny ( m.in. Przedwiośnie, pomysłodawca cykl debiutów Pokolenie 2000, Duże zwierzę, Matka Teresa od kotów). Redaktor publikacji książkowych, m.in.: Hybrydy. Zawsze piękni, zawsze dwudziestoletni, (2019), Kultura studencka okresu PRL. Media i działalność artystyczna (2018). Autor:  książek ( m.in.: Zima stulecia  2004, Widok z dachu 2014), a także filmów dokumentalnych ( m.in. Tala od różańca 2012, Pani na Korczewie 2018) i kilkunastu słuchowisk radiowych. Członek Europejskiej Akademii Filmowej, ZAiKS, SFP.  W latach 2010-2016 Członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Dyrektor Zespołu Organizacyjnego Komitetu Kinematografii (1990-1995) i Agencji Filmowej TVP SA(1999-2002). Pomysłodawca i od 1995-2004 dyrektor festiwalu filmowego w Kazimierzu Dolnym. W 1987 roku otrzymał nagrodę im. Wyspiańskiego, a w roku 2000 Złoty Krzyż Zasługi RP.