Wystartowała 7. edycja konkursu Papaya Young Directors

Opublikowano 17 grudnia 2019

Opowiedz historię na własnych zasadach – wystartowała 7. edycja konkursu Papaya Young Directors

Marzycie o reżyserskiej karierze? Rozpoczęła się 7. edycja konkursu dla młodych twórców – Papaya Young Directors. Inicjatywa ma na celu wprowadzenie początkujących reżyserów do branży filmowej i reklamowej. Uczestnicy poprzednich edycji z powodzeniem realizują międzynarodowe kampanie reklamowe, nagradzane teledyski i filmy fabularne. Żeby wystartować w konkursie niewymagane jest doświadczenie, liczy się siła oryginalnego, i przede wszystkim, autorskiego pomysłu!

Upside down stories – to oficjalne hasło kolejnej edycji konkursu. Za jego organizacją stoi dom produkcyjny Papaya Films. Organizatorzy podkreślają – poszukujemy odważnych i szalonych historii. Tym razem uczestnicy konkursu będą mieli okazję spróbować swoich sił w trzech kategoriach:

Branded Stories (film reklamowy),

Music Stories (teledysk),

Instagram Stories (pionowy film reklamowy lub teledysk).

Pierwszy etap konkursu polega na napisaniu eksplikacji reżyserskiej przedstawiającej pomysł na film reklamowy lub teledysk dla Partnerów Głównych. Autorzy najlepszych prac otrzymają budżet na realizację swoich produkcji – 11 tys. złotych.

Konkurs przyspieszył moją karierę o dobre 10 lat. – wspomina Julia Rogowska, zdobywczyni Grand Prix 2. edycji konkursu, która odbyła się w 2015 r. Dziś Julia reżyseruje reklamy dla globalnych marek, a jej filmy wyświetlane były na międzynarodowych festiwalach m.in. Cannes Lions. W tej samej edycji I nagrodę zdobył Michał Dymek, który zadebiutował ostatnio jako autor zdjęć w pełnometrażowym filmie fabularnym Słodki koniec dnia Jacka Borcucha. W ostatniej, 6. edycji konkursu Grand Prix zostało przyznane Julii Popławskiej – artystce multimedialnej, która po raz pierwszy na planie filmowym znalazła się właśnie podczas realizacji konkursowej reklamy dla marki Decathlon. Jurorów zjednała sobie pomysłem i wrażliwością.

7. edycję konkursu Papaya Young Directors wspierają marki: Coca-Cola, Allegro, Decathlon, DPD, PZU, Durex, Tyskie, Rossmann oraz Facebook (Partner Główny kategorii Instagram Stories). Kategorii Music Stories partneruje Kayax. Uczestnicy będą mieli szansę na realizację teledysku dla: Natalii Przybysz, Skubasa, Mery Spolsky, duetu: Smolik/Kev Fox, Barbary Wrońskiej oraz zespołów: Bloo Crane i Kroków.

Festiwalowy finał konkursu odbędzie się 30 maja. Poza wręczeniem nagród, całodniowy event wzbogacą strefy marek i start up-ów, oraz koncerty muzycznych gwiazd i wschodzących talentów. W minionym roku podczas finału pojawiło się ponad 5 tyś. gości.

Przyjmowanie zgłoszeń do 7. edycji konkursu Papaya Young Directors rozpoczęło się 16 grudnia 2019 roku i potrwa do 19 stycznia 2020 roku. Więcej informacji na stronie www.papayayoungdirectors.com.